A Debreceni Páros bemutatja: Keszegsütő

img_20160518_163703.jpg

Sztori: a magyar átlagember sajnos kevés halat eszik, évente egyszer karácsonykor biztosan, de máskor szinte csak a bolti halrudacskáig jutunk el. Ehhez hozzájárul az is, hogy Debrecen nem a folyóiról és tavairól híres, ezért sem volt eddig halakkal foglalkozó étterem a városban, de végre megtört a jég, és megnyitott a Keszegsütő a Pesti utca - Koszorú utca sarkán, pár 100 méterre a Tescotól.

Első pillantás:
kókuszoscsemege: a hely kialakításakor a hagyományos csárda jelleget próbálták megvalósítani, ami maximálisan sikerült is: kockás asztalterítő, népi díszítés, házi kenyér fogad minket, ahogy belépünk a sütödébe, ami nem nagy, de annál tetszetősebb. Barátságos, otthonos érzés fogott el, látszik, hogy sokat foglalkoztak a belső kialakítással, ami nagyon jól sikerült. Szerencsére a jó idő beköszöntével teraszt is nyitottak az étterem mögött, ahol halászhálók, cserepes virágok között ehetünk, hangulatos az is.

francisgourmet: A dizájn mind kívül, mind belül hozza a tradicionális, rusztikus hangulatot, én személy szerint közel is érzem magamhoz, jó megérkezni ide. Az egyetlen, a képbe egyáltalán nem illő elem az italhűtő, de ezt már csak a kisördög mondatja velem.

20160513_145442.jpg

"Hangi"

Étlapozó: 

kókuszoscsemege: az étlapon minden megtalálható, amit egy ilyen helyen keresnénk, kezdve a halászlétől (kétféle halból), haltepertőtől, bezárva a sült halakig (süllő, keszeg, harcsa, pisztráng...). Ehhez választhatunk házi készítésű mártogatóst, többféle savanyúságot, sült krumplit, friss kenyeret... Úristen, de megéheztem ettől a felsorolástól! :)

francisgourmet: Én már szóhoz sem jutok... nyamm!

Személyes jelenlét:

kókuszoscsemege: a felszolgálás nagyon jó volt, a hölgyek kedvesek és mosolygósak, segítettek mindenben. 

francisgourmet: A konyha gyors, a két hölgy kedves és segítőkész, pedig van dolguk elég. Jól érezzük magunkat.

Ízélmény:

kókuszoscsemege: előételnek haltepertőt kértünk (harcsából készült), ami picit lehetett volna ropogósabb, de ezen kívül kifogástalan volt. Kellően fűszeres, ízes volt, különösen a tejfölös-majonézes mártogatóssal, amit a belereszelt lilahagyma és savanyú uborka dobott fel. Együtt valami fenséges, most is összefolyik a számban a nyál. :) 

20160513_144251.jpg

Haltepertő-csendélet, érdeklődő madárfiókával

Főételnek sült keszeget választottam ropogós kenyérrel és uborkával. Szerintem ez így a legjobb kombináció. A hal ropogós volt és szerencsére megfelelően volt beirdalva, ezért a szálkákat szinte teljesen meg lehetett enni a gerincen kívül. Elég nagy szelet halat kaptam, kicsit soknak is bizonyult, de biztos lehet választani kisebbet is, ha valaki kevésbé éhes. Mivel kicsit lassan ehető, kb. egy órát szánjunk rá az ebédre. Az étel mellé bodzabogyó szörpöt kértünk, érdemes megkóstolni, kevés helyen láttam eddig.

20160513_150102.jpg

Nem villásreggeli...

francisgourmet: Mit is tehetnék hozzá mindehhez? A haltepertő valóban remek. A "tepertőségét" picit én is hiányoltam, egy-két apróbb szelet kivételével kevésbé voltak ropogósak, az ízük viszont fenséges, és egyébként sem vagyok haltepertő-szakértő. A mártogatós szintén telitalálat, az adagról pedig annyit, hogy az előételhez kértük, de a főételként kért sült hal elfogyasztását követően is maradt még a doboz alján, és nem azért, mert nem ízlett. A sült halnál nekem a süllő, alias fogas volt a nyerő, jó emlékeket őrzök róla balatoni élményeim kapcsán. Nem is csalódtam. Ha nagyon kötözködni akarnék, talán annyit mondhatnék, hogy mivel szép nagy darab jószágot kaptam, nem tudta teljesen átjárni a fűszer, és egy pici hiányérzetem volt emiatt, de ez igazán eltörpül amellett, hogy a fűszerezés egyébként isteni, ránézésre és "ráharapásra" is guszta, és jó hír, hogy bár bőven jól lehet lakni tőle, mégsem nehezül el nagyon az emberfia. A köretként kért sült krumpli is rendben volt, bár egyszerűen nem volt hely az összes számára. A csemege ubi és a kenyér otthonízű. Életemben először kóstoltam bodzabogyószörpöt (figyelem: sötétvörös színű!), és rögtön meg is kedveltem.

 img_20160513_150401.jpg

Ellenállhatatlan kísértés

Pénztárca igénybevétele: a halak ára dkg-ban van megadva, kb. 500 Ft 10 dkg, ezért a hal nagyságától függ az, hogy mennyit kell fizetnünk. Ha mindent veszünk hozzá, amit megkívánunk, akkor borsos is lehet a végösszeg, de egy egyszerű ebéd megfizethető, és persze meg is éri, mert tényleg finom volt minden. És lássuk be, ez tényleg kuriózum jelenleg Debrecenben.

Összhatás:

kókuszoscsemege: nagyon örülök ennek a helynek, jót ettünk, jól éreztük magunkat, nem volt baj sem a minőséggel, sem a mennyiséggel, és még egy kismadár is tiszteletét tette az asztalunknál. Kell még ennél több? :)

francisgourmet: A környékből és a helyszínből kihozták, amit lehetett, bár a hely szerintem ennél még többet érdemelne. Az a gondom, hogy mire befejeztem az írást, megint azon jár az eszem, hogy jólesne egy finom, ropogós sült hal...

   20160513_160000.jpg
img_20160513_160015.jpg

A pusztítás nyomai

 

A hely facebook-oldala: 

https://www.facebook.com/Keszegs%C3%BCt%C5%91-Debrecen-684282915005514/?fref=ts