Mit jelent nekünk... az Átmeneti Állapot?

 13055540_588193141347507_1540075696520763992_n.jpg

kókuszoscsemege: Elfogult vagyok ezzel a zenekarral, mert mitagadás, Esztert (Vighné Balla Eszter), az énekesnőt régóta ismerem, és őt nehéz nem kedvelni. Dalszövegíró, énekes, gitáros... gyereket nevel, lelkiismeretesen dolgozik, és mindeközben szórakoztat. Igen, saját bevallása szerint is szeret beszélni, és néha azt veszem észre, hogy olyan, mintha egy stand-up előadást néznék, mert már folyik a könnyem a nevetéstől. Adott tehát egy karizmatikus "frontleány", de elég-e ez a sikerhez? Önmagában talán kevés lenne, de állandó tagként olyan tehetséges zenészek veszik körül, mint a férje, Feri (basszusgitár), illetve Simion Bărnuțiu (billentyű) és Kányádi Róbert (dobos), akik ketten egy önálló elektronikus jazz formációt is alkotnak Essential Notes néven, érdemes belehallgatni (facebook: https://www.facebook.com/EssentialNotesOfficial/).

Szóval ott tartottam, hogy elfogult vagyok, és így is mentem el az első Átmeneti Állapot koncertre, ahol már kedvenc számom is lett (Bohóczat). Aztán meghallgattam a "Kedv, remények, trillák" nevű vers-megzenésítési pályázat döntőjét, ahova egy Szabó T. Anna verssel készültek, és már éreztem azt, amit egy jó zenénél illik: libabőr futott át rajtam. Nem véletlenül vitték el az egyik fődíjat.

Elfogult voltam, igen, de a legutolsó koncert után rájöttem, hogy ez már régen elmúlt, mert ez - találóan a nevükhöz - csak egy átmeneti állapot. Ehhez a zenéhez érni kell, megérteni a dalokat, figyelni a szövegre, és átélni azokat. A zenekar is sokat fejlődött az elmúlt években, és én is. Már legalább három kedvenc számom van! :) Hát ezt jelenti nekem az Átmeneti Állapot.

 

francisgourmet: Mit jelent nekem az Átmeneti Állapot? …mármint azon túl, hogy végre egy debreceni kötődésű zenekarról írhatok, végtelenül szimpatikus emberekkel? Nos, az a helyzet, hogy pár hete volt alkalmam harmadjára hallani őket élőben, és bár eddig is közel állt hozzám a zenei világuk, most valami „megtörtént”. Lehet, hogy a tagok is jobban működnek már együtt, lehet, hogy Eszter is még szebben énekel, lehet, hogy én is változtam, nem tudom, de a dinamika működik. Ott ültem a Kossuth u. 1. szám alatti patinás belvárosi épület egyik termében, hallgattam a dalokat, és azt éreztem, hogy sehol máshol nem akarok lenni. Ez a világ körülvesz, megvéd, inspirál, áramlásban tart, megmozgat – és ezzel felszabadít. Egyszerre hat az agyamra és a szívemre. Bele tudok feledkezni a zenébe, de a szövegre is érdemes figyelnem. Szürke és színpompás, karcos és gyöngéd, hűvös és szívet melengető. Egy szó mint száz, nagyon üde és jóleső élmény. Arról pedig még nem is beszéltem, hogy ez a legutóbbi koncert kvázi ajándék volt, annak apropóján, hogy a Debreceni Művelődési Központ által a költészet napja kapcsán meghirdetett „Kedv, remények, trillák” versmegzenésítési pályázaton a csapat a legjobb előadó díját nyerte el, Szabó T. Anna Szemben c. versének megzenésítéséért. Ha már itt tartunk, az a dal is sokszor hallgatós… No de, mit is beszélek annyit, tessenek eszükbe (fülükbe) vésni: Átmeneti Állapot. Még sokszor hallani fogunk róluk. Én pedig azt hiszem, elmondhatom – és előre elnézést kérek a zseniális nyelvi leleményért –, hogy számomra az általuk teremtett zenei világ szeretete már nem átmeneti állapot. ;-)

...és most szóljon a zene:

(itt még háromtagú a zenekar)

 ez itt pedig a legutóbbi koncertből két nóta (az Átmeneti Állapot 2:38-nál kezdődik):

 

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/17609535/?claim=7zxtgv98ank">Follow my blog with Bloglovin</a>